Ofte stilte spørsmål

 

Hvilke betalingsmåter kan jeg velge?

Hos oss kan du betale med VISA, MasterCard, Apple Pay, Vipps og Klarna.

Via Klarna kan du velge å betale om 30 dager eller dele opp beløpet over en lengre periode.

Hvis du ikke kan fullføre kjøpet med ønsket betalingsmåte, selv med det angitte personnummer, ber vi deg om å kontakte Klarna.

Når du ikke vil oppgi personnummer, vil du kun få alternativ kortbetaling.

Jeg har ikke fått ordrebekreftelse

Det sendes alltid en ordrebekreftelse til den e-postadressen du oppgav ved bestillingen.

Dersom du ikke har mottatt en e-post, så har ikke bestillingen gått i gjennom, eller så har du oppgitt feil e-postadresse.

Sjekk gjerne søppelmail osv. om e-posten kan ha havnet der.

Kontakt gjerne kundeservice om du kjenner deg usikker.

Kan jeg endre bestillingen min etter at jeg har fått ordrebekreftelse?

Endringer i din ordre er mulig hvis ordren ikke har kommet for langt i pakkeprosessen vår. 

Vanligvis så blir varer som er bestilt før kl 13:00 bli sendt samme dag.

Det er dessverre ikke mulig å legge til produkter til bestillingen din. Du kan legge inn en ny bestilling med bare det nye produktet eller kontakte vår kundeservice og be oss om å kansellere den opprinnelige ordren. Du kan deretter legge inn en ny, fullstendig bestilling.

Kontakt kundeservice så hjelper vi deg om mulig. 

Kan jeg avbestille ordren min ?

Kontakt kundeservice på e-post eller telefon, så hjelper vi deg med dette, under forutsetning av at bestillingen enda ikke er plukket, pakket eller sendt fra lager. Er den sendt gjelder vanlig returregler.

Hva skjer når jeg forhåndsbestiller?

Vi tilbyr forhåndsbestilling på populære varer som fort blir utsolgt. Ved å forhåndsbestille har du muligheten til å sikre deg varen så du er sikker på få denne levert med en gang varen ankommer vårt lager.

Du kan også være sikker på du vil få produktet du har forhåndsbestilt. Vi tilgjengeliggjør kun for forhåndsbestilling når vi har fått bekreftet antall inkommende varer i bestillingen fra leverandør.

Du vil også alltid stå fremst i køen ved forhåndsbestilling.

Hvordan kan jeg spore pakken min?

Ved bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på epost.

Når transportøren har plukket opp varen fra vårt lager, vil du motta en sms med link til sporing på ditt registrerte mobilnummer.

Hvor lenge ligger pakken min på utleveringsstedet?

Pakken din ligger på utleveringsstedet i 2 uker.

Etter dette blir den returnert til oss. Om du ikke henter ut pakken debiteres du 300 kr i gebyr for dette.

Hvordan logger jeg meg inn på Min konto?

Du kan logge inn på din konto på flere måter.

- PC / mobil: Via Hovedmenyen øverst til venstre på siden, hvor du velger "Login / Registrer"

- PC: Øverst til høyre på menylinjen kan du klikke på symbolet for person.

- Mobil: Nederst på siden, klikk på konto.

- Klikk på denne linken.

Om du forsøker å opprette en ny konto, men får beskjed om at e-posten allerede er opptatt, så har du sannsynligvis opprettet en konto når du la inn en bestilling hos oss.

Hvis du ikke valgte et passord for kontoen din, velger du "Glemt passord" og følger instruksjonene. 

Kan jeg kjøpe gavekort hos dere?

Selvsagt kan du det. Du finner våre gavekort ved å besøke produktet Gavekort eller ved å søke etter "gavekort" i søkefeltet for produkter.

Hvordan benytter jeg min rabattkupong / gavekort?

Etter å ha lagt varene du vil bestille i handlekurven, velger du utsjekk. Øverst til høyre i feltet navngitt "Rabattkode", kan du legge inn koden din. Klikk så på "Bruk" knappen for å validere.

Verdien på kupongen trekkes fra totalbeløpet i kassen før betaling.

Rabattkoden min fungerer ikke.

Kontroller at rabattkoden din er gyldig for kjøpet du ønsker å gjennomføre .

Du kan for eksempel sjekke om koden fortsatt er gyldig og om den gjelder for samtlige varer i bestillingen.

Dersom alt ser korrekt ut i forhold til vilkårene for rabattkoden, kontakt kundeservice.

Jeg har oppgitt feil e-postadresse. Hvordan løser vi det?

Send en e-post til kundeservice og vi vil bistå deg.

Er alle prisene på Geargeek inkludert moms, toll og avgifter?

Ja, alle priser på nettsiden vises inkl. MVA og toll.

Totalkostnaden for ordren kommer frem i kassen og inkluderer ALLE gebyrer, porto og andre omkostninger forbundet med frakt, merverdiavgift og tollbehandling.

Hvilke fraktalternativer finnes, og hva er kostnadene for frakt?

Vi sender alle pakker med standardleveranse til ditt nærmeste Bring eller Posten utleveringssted.

Du har fri frakt på alle bestillinger over 1000 kr.

For bestillinger med en lavere totalsum enn dette er fraktkostnaden 59 kr.

Hvor lang tid tar det å motta varen jeg har bestilt?

Dersom du ikke har benyttet deg av forhåndsbestilling og vi har varen på lager, går det vanligvis 1-3 virkedager fra vi mottar bestillingen til du har den på ditt nærmeste postkontor.

Varer som er bestilt før kl. 11:00 sendes samme dag.

Koster det noe å returnere en vare?

Du betaler kun for frakten på returen hos GearGeek.no. Du vil få full refusjon for varen om du kontakter oss innen 30 dager fra du hentet ut varen på postkontoret.

Hvor lenge har jeg åpent kjøp?

Vi tilbyr totalt 30 dagers fri returrett, som består av 14 dagers angrerett og ytterligere 16 dagers utvidet åpent kjøp. Dette beregnes fra den dagen du henter ut eller tar imot ordren din til du leverer forsendelsen i retur hos postombudet.

For mer informasjon kan se våre Salgsbetingelser.

Hvordan gjør jeg for å angre / returnere en vare?

Du vil alltid motta et returskjema fra oss elektronisk på epost når du gjør en bestilling hos oss.

Ta alltid kontakt med oss før en retur, så skal vi hjelpe deg.

Hva er åpningstidene hos kundeservice?

Vi er tilgjenglig på mail 24 timer i døgnet, 7 dager i uken!

Hvordan melder jeg meg av nyhetsbrevet?

Nederst i alle nyhetsbrev du mottar fra oss, vil det være en link til avmelding nederst på siden. Klikk på linken og følg instruksjonene.

Hvor lang tid tar en retur?

Vanligvis skal vi håndtere returer innen 5 virkedager etter at vi har mottatt din forespørsel.

Når returen er behandlet vil vi varsle deg om dette på epost.

Må jeg betale fakturaen fra Klarna om jeg skal returnere et produkt?

Nei, dersom du har valgt faktura, bør du rapportere returen til Klarna i deres app.

Fakturaen din vil da bli satt på pause, inntil vi har behandlet returen din.

Når returen er behandlet krediteres fakturaen og en ny oppdatert faktura sendes ut til deg.

Hvis du ikke har appen og ønsker å utsette forfallsdatoen eller administrere fakturaen din ber vi deg om å vennligst kontakte Klarna på tlf. 21 01 89 91 eller se på kundeservice-siden deres: Klarnas kundeservice.

Leverer dere utenfor Norge?

Vi leverer foreløpig ikke utenfor Norge.

Min ordre har blitt skadet under leveransen – hva gjør jeg?

Du sier først og fremst ifra om dette når du henter ut pakken på postkontoret.

Det er også viktig at du tar et bilde av pakken og emballasjen, og at du kontakter vår kundeservice fortest mulig.

Kan jeg avbestille en forhåndsbestilling ?

Det kan du så lenge varen ikke er sendt fra vårt lager. Kontakt kundeservice ved så hjelper vi deg.

Levering til Svalbard

Ved bestillinger til Svalbard, kontakt kundeservice først.